Blog Post Contra la criminalització de l’Escola Pública Catalana i en defensa del nostre col•lectiu docent

oct.

2017

El claustre i l’AFA de l’escola l’Univers volem manifestar el nostre rebuig davant les greus acusacions infundades que recentment s’estan vessant sobre l’Escola Pública Catalana, sobre el nostre col·lectiu docent i, implícitament, sobre la nostra comunitat educativa.
Diversos dirigents polítics del partit del Govern de l’Estat i altres partits, entitats i mitjans de comunicació afins han engegat una campanya difamatòria acusant-nos d’adoctrinar el nostre alumnat per fomentar l’independentisme i d’incitació a l’odi. Aquestes difamacions han vingut acompanyades de dos requeriments del propi Ministeri d’Educació al Departament d’Ensenyament per presumptes delictes i violació de la llei per “adoctrinament ideològic” als centres escolars.
Davant la gravetat d’aquestes acusacions :

• – Manifestem que el nostre col·lectiu docent ha treballat i treballa per una escola pública catalana lliure, democràtica, de qualitat, plural, intercultural, acollidora, respectuosa i coeducadora, que transmeti valors de tolerància, respecte i fraternitat entre totes les persones i per aconseguir que no hi hagi segregació, ni diferències de cap tipus.
  • – Denunciem la gravetat d’aquestes acusacions que qüestionen la nostra professionalitat i pretenen generar una desconfiança que pot ser molt perjudicial per a la nostra tasca docent i per a la pròpia convivència als centres educatius.
  • – Exigim una rectificació immediata per part de les entitats i persones que han vessat aquestes acusacions.
  • – Rebutgem qualsevol tipus d’intervenció del nostre ensenyament públic per part de l’Estat.
Barcelona, 27 d’octubre de 2017