Blog Post Investigant les alçades dels mestres

Investigant les alçades dels mestres
febr.

28

2019

Investigant les alçades dels mestres

Durant les darreres sessions del mig grup de matemàtiques de 4t, els nens i nenes han estat investigant al voltant de les alçades dels mestres de Grans. Una oportunitat per fer estimacions, mesura de longituds i comparacions per comprovar si les hipòtesis s’acostaven o allunyaven a la realitat.
Durant la investigació se’ls sentia comunicant les seves idees i debatent amb l’equip per arribar a acords:
“Jo crec que no ho estem fent bé perquè 1,70 metres el Toni no fa.”
“És impossible perquè la Raquel és més alta que la Carme.”
“Jo que vaig cada divendres amb ell a hort crec que va aquí, una mica més avall.”
“La Paola és tan alta com el Juanjo.” /“La Guio va per sobre de la Carme i per sota de la Raquel.”
     
En gran grup, hem posat en comú en una graella les hipòtesis de cada grup, han anat a preguntar l’alçada als mestres i han pogut veure quines estimacions havien estat més encertades o properes a la realitat.
Com a cloenda de l’activitat, han pogut comunicar per escrit reflexions com:
“Hem començat posant les cares més o menys on els arribàvem, després hem mesurat i hem mirat si ens semblava correcta o no, si ens semblava correcta la ficàvem i sino ens semblava correcta la pactàvem.”
“Hem posat les cares dels mestres amb ordre d’alçada, el més alt a dalt de tot i el més baix a sota. Ens hem fixat que a la foto del guió la Paola i el Juanjo estan junts i ajupits, així que segur que són gairebé iguals.”
“Ha estat molt divertit i ens ho hem passat molt bé, però ha resultat que les nostres alçades estimades no estaven gaire correctes.- Però tot i així hem treballat molt en equip.”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *