Un projecte dinàmic que evoluciona a partir de la reflexió conjunta
A la nostra escola creiem en la riquesa infinita de les potencialitats dels infants, la seva capacitat de sorprendre’s i investigar, la seva capacitat de construir el coneixement a través de l’acció, la creativitat i les relacions personals.
A l’Univers els nens i les nenes:
- En els ambients d’aprenentatge de lliure elecció i en els espais troben entorns on desenvolupar les seves potencialitats.
- Aprenen a aprendre de manera globalitzada amb projectes, situacions d’aprenentatge i també amb treball sistemàtic .
- S’agrupen en petits, mitjans i grans. La barreja d’edats diferents dins d’una mateixa etapa afavoreix l’aprenentatge i la cooperació entre infants.
- Descobreixen el gust pel llibre i la lectura.
- Viuen les tradicions pròpies de la seva cultura.
- Vinculen els aprenentatges que fan a dins de l’escola amb els que es fan a fora.
L’Univers és una escola on:
- Oferim un acompanyament respectuós que permeti que cada infant se senti acollit i estimat, que pugui SER.
- L’acció, l’experimentació, la manipulació, la investigació i la descoberta són la base de l’aprenentatge.
- Els nens i nenes són protagonistes del seu propi aprenentatge.
- Els nens i nenes aprenen a conèixer-se i a relacionar-se amb els altres a través de diferents tipus de llenguatge (visual, plàstic, verbal, musical…)
- Tota la comunitat educativa creixem i aprenem junts.
- Aprenem a viure i a la vegada aprenem a conviure.
- La cura i el respecte pel medi ambient defineixen la nostra manera de fer .
Des de l’escola volem despertar el desig per conèixer, per saber, per comunicar. Un infant competent serà aquell que sigui capaç d’incorporar els seus sabers i habilitats per poder actuar i prendre decisions en situacions diverses i quotidianes.
La nostra escola està en permanent construcció. Des del seu principi , pel fet de ser centre de nova creació que any rere any incorporem nous alumnes, noves famílies i nous mestres, i sobretot, perquè el nostre és un projecte dinàmic que evoluciona a partir de la reflexió conjunta i l’anàlisi de la nostra pràctica.