Blog Post Projecte PATI

Projecte PATI
juny

28

2019

Projecte PATI

Aquest curs els educadors i les educadores (mestres, monitores… ) i els infants de l’escola, assessorats per la cooperativa Coeducacció, hem iniciat un procés de reflexió amb perspectiva de gènere sobre l’estona de pati.

Creiem que l’estona de pati és un temps educatiu, i com a tal té un paper cabdal en el desenvolupament dels nostres infants. És per això que hi hem posat la mirada.

Ha estat un projecte col·laboratiu dinamitzat per un Grup motor que s’ha anat reunint diverses vegades al llarg de cada trimestre. El Grup motor ha estat format per: dues membres de Coeducacció, la directora del centre, dues mestres del claustre, la coordinadora del menjador, dues monitores i puntualment un representant de famílies del Consell escolar.

L’objectiu del projecte és d’una banda conèixer objectivament quina és la vivència dels infants, de l’equip de mestres i l’equip de menjador i de l’altra valorar què funciona i què podem millorar per realitzar els canvis necessaris.

Ha estat l’inici d’un procés interessant que continuarem treballant el proper curs.

En el resum visual veieu:

  • Construcció dels Mapes gegants amb Primària, detectant punts de benestar i de malestar. Es van modificar les zones de vigilància dels adults tenint en compte les vivències dels infants.
  • Ubicació de les zones preferides al pati per part de Petits.
  • Consell d’Infants: amb dos representants de cada grup classe i les mestres del Grup Motor es van analitzar diferents aspectes observats.
  • Xerrada amb Coeducacció: xerrada sensibilitzadora per les famílies amb una membre de Coeducacció i part del claustre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *