Blog Post Acompanyant les emocions

Acompanyant  les emocions
juny

3

2018

Acompanyant les emocions

Ja som a finals de curs i, mirant enrere, els Mitjans ens adonem que hem fet un llarg recorregut en el treball emocional. I per això ens fa molta il·lusió compartir-ho.
A principi de curs, per sentir-nos tots/es segurs vam fer un treball en grup sobre les NORMES: per què són necessàries i vam decidir quines ens anirien bé per CONVIURE i ser feliços. També vam fer algunes dinàmiques per aprendre a escoltar més activament i a seguir instruccions concretes.
També hem descobert les preguntes màgiques que ens ajuden a regular el nostre PENSAMENT INTERN: “Què he de fer?”, “De quantes maneres diferents ho puc fer?”, “Quina és la millor?” i quan he acabat: “Com ho he fet?”. Són màgiques perquè es poden aplicar a qualsevol situació o feina que hem de fer.
Hem millorat molt el nostre AUTOCONTROL a partir del racó de la calma, de les tècniques de relaxació i la tècnica de la Tortugueta (respiro, quin problema tinc?, com em sento?, què puc fer?). Estem practicant també de posar nom a les nostres emocions i per això primer hem après el vocabulari. A més n’hem treballat alguna com la por, la ràbia o l’enveja. Hem après que LES EMOCIONS NO SÓN NI BONES NI DOLENTES, que són necessàries i que les hem d’escoltar.
També hem anat fent un camí d’AUTOCONEIXEMENT a partir de diverses dinàmiques sobre les nostres qualitats. Tot això ens ha ajudat a ajustar la nostra AUTOESTIMA, però també ens ha anat molt bé proposar-nos reptes assolibles que ajuden a veure que som capaços d’anar millorant.
Quan sabem identificar les nostres emocions ja podem empatitzar amb les dels altres. Hem entrenat l’EMPATIA a partir de dinàmiques com “L’amic secret”.
Una altra descoberta ha estat els estils de comunicació o tipus de resposta que acostumem a fer les persones: la inhibida, l’agressiva i l’assertiva. I mirant les conseqüències de cadascuna hem entès que la única que té conseqüències positives per a tothom és l’ASSERTIVA. Però com que de ser assertiu se n’aprèn, tenim un truc que ens va molt bé que és la tècnica del NEMO (Nom, Emoció, Motiu i Objectiu).
Una part molt important del treball d’educació emocional ha estat la RESOLUCIÓ DE CONFLICTES. Com ja vau veure al blog els de 5è, el primer trimestre, ens ho van venir a explicar amb uns exemples teatralitzats. Hem après que el primer que ens cal és estar tranquils i voler resoldre el conflicte. Que per aconseguir-ho hem de DIALOGAR, i que les mestres ens poden ajudar a escoltar-nos mútuament.
L’objectiu és descobrir què ha passat i construir la veritat sencera, hem de compartir com ens hem sentit. Aleshores cadascú reconeix en què s’ha equivocat i entre tots buscar solucions que REPARIN el mal que s’ha produït, de manera que tots en sortim beneficiats. Ens va molt bé quan ja ho hem resolt dir-nos cinc coses boniques per curar les ferides.
Per altra banda també hem fet moltes coses per ajudar a COHESIONAR el grup com els canvis de llocs de taula, les notícies fresques i diversos jocs cooperatius. I també cada classe hem reflexionat sobre alguns temes que han sorgit de la VIDA D’AULA com l’amistat, la diversitat, la mort i el condol, el bulling…
La veritat és que, tant a nivell personal com de grup, hem evolucionat molt. Podem dir que ha estat un curs molt profitós, que ens estem fent GRANS i que això ens agrada molt.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *